Kodėl reikia atkreipti dėmesį į čiužinio pasirinkimą? - Magres Baldai

Kodėl reikia atkreipti dėmesį į čiužinio pasirinkimą?

  • miegamojo-lova-ciuzinys

Miegas — vienas svarbiausių dalykų žmogaus gyvenime. Jo kokybei įtaką daro daugybė skirtingų veiksnių: ne tik gera fizinė savijauta ar psichologinė būsena, bet ir išoriniai veiksniai, tokie kaip miegamojo lovos čiužinys. Todėl kyla klausimas: kaip pasirinkti tinkamą čiužinį, norint užtikrinti kokybišką miegą?

 

Žmogaus svoris besirenkant čiužinį – labai svarbus

Žmogaus svoris yra vienas iš aspektų, kuriuos būtina įvertinti norint išsirinkti tinkamą lovos čiužinį. Jis tiesiogiai priklauso nuo čiužinio aukščio: kuo didesnis žmogaus svoris, tuo aukštesnis čiužinys užtikrins ramų ir gilų miegą. Įprastai čiužiniai yra bent 17–18 cm aukščio. Jeigu miegantysis turi plačius pečius ir sveria daugiau negu 80 kilogramų, patariama rinktis tokį, kuris yra bent 20–22 cm aukščio.

Be to, žmogaus svoris turi įtakos čiužinio pagrindo pasirinkimui. Įprastai vidutinio svorio (60–80 kg) žmonėms patariama miegoti ant vidutiniško minkštumo pagrindo. Tačiau sveriantiems daugiau negu 80 kg specialistai pataria rinktis kietesnį miegamojo lovos čiužinį, nes minkštas pagrindas įlinktų, galva ir pečiai būtų aukščiau už liemenį ir stuburas tokiu atveju atsidurtų nepatogioje padėtyje.

 

Čiužinio pasirinkimas atsižvelgiant į sveikatos problemas

Geriausias būdas išsirinkti čiužinį – atsižvelgti į savo sveikatą. Jeigu esate susidūrę su nugaros skausmu miego metu, prisiminkite, kurią dalį Jums skaudėjo. Minkštesnis čiužinys labiau tinka tiems, kurie po miego jaučia diskomfortą juosmens srityje, o kietesnis – susiduriantiems su menčių ir kaklo skausmais. Minkštasis čiužinys leidžia atsipalaiduoti juosmens sričiai, o kietasis geriau prilaiko pečius.

 

Neužtenka vien paliesti čiužinį ranka

Dažniausia daroma klaida renkantis lovą ar čiužinį — atmestinumas. Neužtenka paspausti paviršių pirštų galais ir suprasti, kas Jums tinka. Nebijokite išbandyti mažiausiai 5 čiužinius: atsigulkite ant nugaros, pilvo, šonų. Taip geriau suprasite, koks čiužinys Jums asmeniškai yra patogesnis ir apsaugosite savo kūną nuo nugulėjimų ir nekokybiško miego.

 

Problemos dėl netinkamo čiužinio pasirinkimo

Iš pradžių gali atrodyti, jog netinkamas čiužinio pasirinkimas gali tik pabloginti miego kokybę ir sukelti minimalius kūno skausmus. Tačiau iš tiesų blogas poilsis neigiamai veikia nervų sistemą, todėl dienos metu vis dažniau patiriamas stresas gali sukelti pavojingas ligas, tokias kaip depresija, šizofrenija arba bipolinis sutrikimas. Be to, netinkamas miegamojo lovos čiužinys dėl nepralaidumo gali paskatinti bakterijų kaupimąsi, sukeliantį niežulį, kosulį ir odos bėrimus.

Galite žinoti apie daugybę patarimų, kurie pagerina miegą: vaistai, kambario tinkamas vėdinimas, miego režimo nusistatymas ir t. t. Tačiau vienas svarbiausių dalykų, užtikrinančių gilų ir kokybišką miegą – tinkamas čiužinys. Šie patarimai padės Jums tinkamai jį išsirinkti ir kiekvieną dieną prabusti be diskomforto ir gerai pailsėjus.