Kada geriau rinktis minkštesnį, o kada kietesnį čiužinį?

  • Ciuzinys

 

Nuo ko priklauso čiužinio kietumas?

Čiužinio kietumą (standumą) lemia medžiagos, iš kurių jis pagamintas, ir konstrukcija. Kiekvienas gaminys kuriamas taip, kad atitiktų skirtingus žmonių poreikius. Pavyzdžiui, viskoelastiniai čiužiniai dažniausiai būna minkštesni. Lengvai prie kūno prisitaikanti medžiaga greitai atgauna savo pradinę padėtį ir tolygiai paskirsto krūvį.

Čiužiniams naudojamas ir putų poliuretanas, kuris yra kietesnis nei viskoelastinė medžiaga. Tam, kad būtų ilgaamžiškesnis, jis papildomas ekologišku sojų aliejumi. Todėl poliuretanas neišsausėja ir nepradeda irti. Sojų aliejus yra visiškai natūralus, todėl leidžia sukurti sveiką miego aplinką.

Prie kietesnių galima priskirti ir spyruoklinius čiužinius. Nepaisant didesnio standumo, jie gerai prisitaiko prie kūno. Kiekviena spyruoklė turi savo tekstilinį užvalkalą, kuris leidžia individualiai reaguoti į krūvį. Tokie čiužiniai dažniausiai turi išorinį putų poliuretano, o kai kurie ir viskoelastinės medžiagos, kuri suteikia daugiau minkštumo, sluoksnį.

 

Kam labiausiai tinka kietas čiužinys?

Kietesnius čiužinius rekomenduojama rinktis tiems, kurie:

  • Miega ant pilvo. Tokiu atveju reikia stipresnės atramos visam kūnui, o ypač klubams. Standesnis čiužinys neleidžia jiems įdubti, todėl išlaikoma taisyklinga stuburo padėtis. Tai gali padėti išvengti nugaros ar kitų skausmų.
  • Miega ant nugaros. Priklausomai nuo to, mėgstate labiau ar mažiau įdubti, rekomenduojama rinktis kietus arba vidutinio kietumo čiužinius. Tiek vieni, tiek kiti suteikia tvirtą atramą kūnui.
  • Sveriantiems daugiau. Kieti putų poliuretano arba spyruokliniai čiužiniai – bene geriausias pasirinkimas didesnio svorio žmonėms. Jie yra pakankamai tvirti ir užtikrina, kad kūnas pernelyg daug neįdubtų. Be to, kietesnis čiužinys ne taip greitai dėvisi.
  • Turintiems judėjimo sutrikimų. Patyrusiems traumą arba turintiems kitų judėjimo problemų irgi patariama rinktis kietesnius čiužinius. Miegant ant jų lengviau keisti padėtį, atsigulti ir atsikelti.

Įvertinus šias rekomendacijas, itin svarbu nepamiršti atsižvelgti į savo pojūčius. Būtent todėl prieš perkant čiužinį rekomenduojama jį išbandyti.

 

Kada geriau rinktis minkštą čiužinį?

Minkšti čiužiniai labiausiai tinka:

  • Miegantiems ant šono. Gulint tokioje padėtyje pečiai ir klubai patiria didžiausią spaudimą. Minkštas čiužinys padeda jį sumažinti, todėl išsimiegama kur kas patogiau.
  • Kenčiantiems sąnarių skausmus. Minkštus čiužinius patariama rinktis ir tiems, kurie skundžiasi sąnarių ar klubų skausmais. Viskoelastinė medžiaga itin gerai sugeria krūvį ir gali padėti sumažinti jaučiamą diskomfortą.
  • Poroms. Dar vienas minkštų, ypač turinčių viskoelasinės medžiagos sluoksnį, čiužinių privalumas – judesių slopinimas. Todėl jie neperduodami gulinčiam šalia. Tai leidžia pasimėgauti ramesniu poilsiu naktį, jei miegate ne vieni.

Skirtingų tipų čiužiniai pritaikyti įvairiems poreikiams. Todėl tai, kas tinka ir patinka vienam, nebūtinai pateisins kito lūkesčius.

Jei ieškote sau tinkamiausio varianto, „Magrės baldų“ komanda pasiruošusi jums padėti. Patyrę specialistai gali atsakyti į visus jums rūpimus klausimus. Pasirūpinkite patogiu poilsiu ir geresne savijauta – visa tai jūsų pačių rankose.