Miegamojo psichologija - Magres Baldai

Miegamojo psichologija

  • lovos-lova-laime-2

Ar žinojote, kad miego kokybė priklauso ne tik nuo to, ant kokios lovos miegate, bet ir nuo to, kaip įrengtas Jūsų miegamasis? Psichologai kalba, kad šis aspektas įtakos turi ne tik poilsiui, bet ir tarpusavio santykiams, todėl įrengiant miegamąjį dėmesio skirti reikia net smulkiausioms detalėms. Taigi, kas gali neigiamai paveikti miego kokybę ir kaip susikurti patrauklų, gerą poilsį užtikrinantį miegamąjį?

 

Pagrindinis miego kokybės faktorius – tvarka

Vis dažniau pastebima, kad šiuolaikiniam žmogui miegamasis yra daugiau nei poilsio erdvė – čia jis dirba, mokosi, net sportuoja ar pusryčiauja. Remiantis mokslinių tyrimų duomenimis, būtent tai labiausiai veikia žmogaus miego kokybę ir neleidžia gerai pailsėti. Kai miegamajame yra ne tik lova, bet ir kiti, su poilsiu visiškai nesusiję daiktai ir baldai, šioje erdvėje tampa daug sunkiau atsipalaiduoti. Dėl to atsigulus į lovą smegenys negauna impulsų ar asociacijų, susijusių su miegu ir poilsiu. Kitaip tariant, kai kambaryje daugiau darbui nei poilsiui skirtos atributikos, žmogaus organizmas tampa labiau motyvuotas dirbti, o ne ilsėtis.

Psichologų teigimu, miegamasis turėtų būti naudojamas tik dviem tikslams – poilsiui ir lytiniams santykiams. Kompiuteriai, telefonai, laikomi netoli lovos ar joje, gali neleisti gerai pailsėti ir džiaugtis produktyvumu dienos metu. Jei miegamojo lova būtų skirta tik miegui, daugiau dėmesio būtų skiriama ne tik jos dizainui, bet ir komfortiškumui, tad atsigulus būtų daug lengviau užmigti.

 

Kaip susikurti jaukų ir poilsiui dedikuotą miegamąjį?

Viena iš esminių, daugiausiai dėmesio reikalaujančių miegamojo interjero kūrimo taisyklių – derinkite dizainą su komfortu ir nepamirškite atsižvelgti į spalvų poveikį savijautai. Psichologų teigimu, geriausia, jei miegamajame vyrauja švelni žalia arba mėlyna spalvos. Pastaroji aktyvuoja miego hormonus, o tai padeda lengviau ir greičiau užmigti. Pateikiame dar kelis patarimus, kaip sukurti jaukų, stilingą, bet svarbiausia – patogų, poilsio kokybę gerinantį interjerą.

  • Skirkite dėmesio lovai. Lovos dizainas neturėtų blaškyti, erzinti. Jei kambaryje esanti lova sena, įdubusi, o išsimiegoti ant šio baldo jau seniai nepavyksta, geriau jį pakeiskite nauju. Miegas ant nepatogaus baldo gali ne tik neigiamai paveikti poilsio kokybę, bet ir pakenkti sveikatai.
  • Čiužinys ir patalynė – taip pat labai svarbu. Daugeliui atrodo, kad įsigijus patogią lovą daugiau nieko nebereikia. Tai netiesa. Remiantis statistika, švari patalynė taip pat turi įtakos poilsio kokybei. Net 71 % apklaustųjų teigė, kad pailsi geriau ir ilgiau, jei patalynė šviežiai išskalbta. Kalbant apie čiužinio svarbą, vertėtų akcentuoti tai, kad net ir specialiai miegamajam sukurtos lovos nėra idealios, nes komfortas priklauso nuo individualių pojūčių. Papildomas čiužinys ne tik padidina komfortą, bet ir leidžia išsaugoti baldo apmušalus nepažeistus ilgiau.
  • Su poilsiu nesusijusius daiktus ir baldus laikykite kitame kambaryje arba padalykite kambarį į kelias zonas. Toks sprendimas taip pat tinka, jei butas nedidelis, o miegamasis sujungtas su pagrindine laisvalaikio zona. Tegul toji vieta, kurioje stovi lova, būna skirta tik poilsiui ir miegui: darbus atlikite prie stalo, knygą skaitykite įsitaisę fotelyje.
  • Telefoną, kompiuterį ir net žadintuvą vertėtų laikyti stalčiuje ar kitoje, kuo tolesnėje nuo lovos vietoje. Toks sprendimas leis lengviau užmigti ir pailsėti be trukdžių.

 

Kuo geresnis žmogaus poilsis, tuo geresni jo santykiai su aplinkiniais. Kuo mažiau daiktų ant lovos ar šalia jos – tuo geresnis poilsis. Tad nesirinkite lovos vien pagal grožį – pirmiau išbandykite ją, įvertinkite patogumą ir pasirūpinkite, kad interjeras būtų vientisas. Tai – paprasti sprendimai, padėsiantys kasdien jaustis žvaliais ir kupinais jėgų.